Duurzaam Advies Loket

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Duurzaam Advies Loket

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle uitvoerende maatregelen die Duurzaam Advies Loket biedt. We verzoeken u om bij vragen over deze voorwaarden z.s.m. contact met ons op te nemen. Bij aanvaarding van een opdracht gaat u akkoord met de algemene voorwaarden.
Voor ieder product gelden andere algemene voorwaarden gelden, lees daarom goed de benoemde algemene voorwaarden op uw offerte en/of factuur.

Laatst bijgewerkt op: 1 september 2024

1. Over ons

Duurzaam Advies Loket
9731ME Groningen
KvK: 70615373 
Vestigingsnummer: 000038865912

2.Definities

In deze voorwaarden worden de volgende termen gebruikt:
•U (uw, u): De persoon of entiteit aan wie wij een offerte verstrekken.
•Uitvoering: Het gehele proces van levering en installatie van producten zoals beschreven in de offerte, inclusief eventuele extra overeengekomen werkzaamheden.
•Offerte: Het document dat wij aan u verstrekken met een specificatie van de aangeboden producten en diensten.
•Opleverrapport: Het formulier dat wordt gebruikt door de uitvoerder om de afronding van de werkzaamheden te controleren.
•Overeenkomst: De overeenkomst tussen u en ons met betrekking tot de levering en installatie van producten en diensten, inclusief de offerte en eventuele bijlagen. Deze overeenkomst wordt bindend na uw goedkeuring.
•Prijs: Het totale bedrag dat u verschuldigd bent, inclusief eventuele extra kosten voor aanvullende producten en diensten zoals gespecificeerd in de offerte of overeenkomst.
•Schouw: Het onderzoek om de geschiktheid van de locatie te beoordelen, meestal digitaal maar soms ook ter plaatse uitgevoerd.
•Website: Onze website www.duurzaamadviesloket.nl.
•Wij (ons, onze): Duurzaamadviesloket

3. Offerte, bestelproces en wijzigingen

Wanneer u interesse toont in onze producten, verkennen wij de mogelijkheden via een persoonlijk adviesgesprek. Wij maken gebruik van software om op basis van uw gegevens en wensen advies te geven en een vrijblijvende offerte op te stellen. Deze offerte is geldig tot de daarin vermelde datum, en wordt bindend na uw acceptatie. Als er geen geldigheidsdatum is vermeld, geldt een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst.

Na uw akkoord plannen wij in overleg in sommige gevallen een technische schouw op uw locatie. Eventuele extra kosten die tijdens deze schouw worden vastgesteld, worden uitsluitend bij u in rekening gebracht na uw goedkeuring. Een aanbetaling van 50% van het totale bedrag dient binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur te worden voldaan, waarna wij een uitvoerdatum vaststellen. Het resterende bedrag dient uiterlijk op de dag van installatie te worden betaald.

De cijfers in de offerte met betrekking tot opbrengsten, terugverdientijden en rendement zijn schattingen en bieden geen garanties. Wij streven ernaar om deze cijfers zo realistisch mogelijk te houden. De offertes en schattingen zijn gebaseerd op de op dat moment beschikbare informatie. Deze schattingen bieden geen garantie voor de werkelijke opbrengsten. U bent verantwoordelijk voor de geschiktheid van de locatie en de verstrekte informatie. Wijzigingen in omstandigheden kunnen invloed hebben op de uiteindelijke opbrengsten.

4. Planning

Wij streven ernaar de installatie binnen 6 weken na ontvangst van de aanbetaling te voltooien. Bij vertragingen door bijvoorbeeld ongunstige weersomstandigheden of toeleveringsproblemen nemen wij contact met u op voor een nieuwe datum. Vertragingen geven geen recht op compensatie.

Bij onvoorziene omstandigheden kunnen wij alternatieve producten aanbieden. Wij behouden het recht om de uitvoerdatum te verschuiven vanwege factoren zoals levertijden of materiaaltekorten. Indien de uitvoerdatum niet kan worden nagekomen, heeft u geen recht op compensatie voor eventuele verlies in opbrengst.

5. Uitvoering en oplevering

De installatie van producten wordt altij uitgevoerd door professionals. Dit zijn in sommige gevallen externe partners. De schouw omvat geen technisch onderzoek naar draagvermogen of andere specialistische aspecten. U bent verantwoordelijk voor deze aspecten. De meterkast moet voldoen aan de wettelijke normen. Indien niet, kan het product niet worden aangesloten en blijven de volledige kosten verschuldigd. U dient ervoor te zorgen dat alle technische vereisten, zoals de staat van de meterkast en andere relevante installaties, vooraf zijn gecontroleerd en goedgekeurd. Duurzaam Advies Loket is niet aansprakelijk voor problemen die voortvloeien uit niet-naleving van deze vereisten.

Na uitvoering worden de werkzaamheden met u besproken door de externe uitvoerder. Uw aanwezigheid is vereist. Indien u niet aanwezig bent, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Duurzaam Advies Loket behoudt zich het recht voor om de werkzaamheden te staken en de overeenkomst te ontbinden indien:
•De veiligheid van de uitvoerder niet kan worden gegarandeerd.
•De locatie ontoegankelijk is.
•De dakconstructie ongeschikt is.
•Er asbest wordt aangetroffen.
•De staat van het dak slecht is.
•Er gevaarlijke situaties in de meterkast zijn.

De gemaakte kosten tot aan de ontbinding worden verrekend met de aanbetaling.

Als uw product 30 werkdagen na de installatie nog niet functioneert, komt u in aanmerking voor compensatie voor het gemiste besparingspotentieel na deze termijn, gebaseerd op de gemiddelde energieprijzen van de afgelopen 5 jaar.

U heeft geen recht op compensatie in de volgende gevallen:
•De werkplek is niet toegankelijk, schoon of veilig.
•U bent niet aanwezig en/of heeft afspraken niet nagekomen.
•De meterkast moet worden verzwaard.
•U bent niet thuis tijdens de opleveringstermijn.

6. Herroeping van de Overeenkomst

Annulering van de opdracht
Binnen 14 dagen na acceptatie van de offerte kunt u de overeenkomst zonder opgave van reden ontbinden. Bij annulering na (deel)uitvoering wordt een vergoeding berekend voor de uitgevoerde werkzaamheden en gemaakte kosten.

Annulering van de opdracht
Indien u na het 14-daagse herroepingsrecht annuleert, brengen wij 30% van het totale bedrag in rekening of het minimum van de gemaakte kosten en uitgevoerde werkzaamheden.

Bij financieringsvoorbehoud kunt u annuleren indien de financiering niet is goedgekeurd, hiervan is schriftelijk bewijs vereist.

7. Schade
Bij schade veroorzaakt door een fout van ons, herstellen of vergoeden wij dit. Dit geldt voor directe schade, met uitzondering van kleine reparaties zoals schilderwerk. Kosten voor kapotte dakpannen worden niet vergoed; dit is uw verantwoordelijkheid. Als u een andere partij inschakelt voor schadeherstel, vergoeden wij de kosten alleen indien wij de offerte vooraf schriftelijk hebben goedgekeurd.

8. Wat wij van u vragen

Voor een efficiënte en veilige uitvoering vragen wij u om:
•Juiste informatie en documentatie te verstrekken.
•Ons te informeren over wijzigingen aan de draagconstructie van het dak.
•Toegang te verlenen tot de uitvoerplek en obstakels te verwijderen.
•Persoonlijk aanwezig te zijn tijdens de uitvoering en oplevering.
•Benodigde goedkeuringen en vergunningen tijdig te regelen.

Als wij de uitvoerdatum moeten verplaatsen, communiceren wij dit tijdig. Bij afwezigheid op de afgesproken datum zijn wij genoodzaakt €550 incl. BTW in rekening te brengen en kunnen specifieke externe kosten kunnen aan u worden doorberekend.

Zorg ervoor dat u de eigenaar bent van het dak of toestemming hebt van de VvE, organisatie of verhuurder. Controleer vergunningen bij monumentale panden en informeer uw verzekeraar over de plaatsing.

9.Wijzigingen in en bij de uitvoering

Neem minimaal 5 werkdagen vóór de uitvoerdatum contact met ons op voor wijzigingen in het ontwerp of de inhoud. Onvoorziene omstandigheden kunnen invloed hebben op de uitvoering en prijs.  

10.Betaling

Na uw akkoord ontvangt u een bestelbevestiging en een factuur voor een aanbetaling van 50%. Het resterende bedrag betaalt u binnen 1 werkdag na voltooiing. Bij niet-tijdige betaling behouden wij ons het recht voor om wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.

Indien financiering niet wordt goedgekeurd, dient u dit schriftelijk aan te tonen om de offerte te annuleren.

11.Overgang van eigendom en risico

Na de installatie van de producten ligt het risico bij u. Het eigendom blijft echter bij ons totdat de volledige betaling is voldaan. Indien de betaling uitblijft, behouden wij ons het recht om maatregelen te nemen, zoals het terughalen van de geïnstalleerde producten.

12. Vakbekwaamheid en garantie

Wij bieden een garantie van 1 jaar op de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij anders vermeld in de offerte. Schade door gebreken aan de meterkast, kortsluiting, of het niet opvolgen van gebruiksinstructies valt niet onder de garantie. Na de garantieperiode kunnen wij tegen betaling ondersteuning bieden.

De garantie dekt uitsluitend defecten die voortkomen uit fabricage- en materiaalfouten. Duurzaam Advies Loket is niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door onjuist gebruik, weersomstandigheden of aanpassingen door derden. Klachten moeten uiterlijk binnen 14 dagen na ontdekking schriftelijk worden gemeld.

Duurzaam Advies Loket is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of immateriële schade. Herstelwerkzaamheden door derden worden alleen vergoed na voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Duurzaam Advies Loket. Directe schade wordt uitsluitend vergoed tot maximaal het bedrag van de betreffende order.

13.Overmacht

In geval van overmacht informeren wij u zo snel mogelijk. Na afloop van de overmachtsituatie zullen wij onze verplichtingen nakomen. Voorbeelden van overmacht zijn natuurrampen, oorlog, stakingen, pandemieën, overheidsmaatregelen en technische storingen.

14.Verwerking persoonsgegevens

Uw gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en kunnen worden gedeeld met externe partijen zoals netbeheerders. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder uw toestemming. Door akkoord te gaan met de offerte, gaat u ook akkoord met onze privacyverklaring, die te vinden is op https://duurzaamadviesloket.nl/privacy-policy-2/.

15.Onderhoud

Onze producten zijn over het algemeen onderhoudsvrij. Indien noodzakelijk bieden wij aanvullende onderhoudsservices aan. Neem contact met ons op als u interesse heeft in onze onderhoudsdiensten.

16.Geschillen

Bij onenigheid of klachten kunt u contact met ons opnemen. Wij streven ernaar samen met u een passende oplossing te vinden. Als we er samen niet uitkomen, kunnen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Duurzaam Advies Loket is gevestigd.